Egypt Marsa Shagra 2013 – den 5

Ponory na domácím reefu jsou sice krásné, ovšem už trošku jednotvárné. Domlouváme se s Honhou na malém výletu. Skupinka našich krajanů si objednala dva ponory na blízkých lokalitách, tak jsme se k nim připsali.
Ráno po snídani se scházíme na základně a chystáme se naložit cajky na korbu náklaďáku. Honha se však dozvídá, že ponory povede divemaster. Nechce být omezován v potápění a focení. A ke všemu mu nesedla brzká snídaně. Asi mu chyběla předsnídaňová ponorová rozcvička J
Na výlet tedy vyrážím sám. Naštěstí ve společnosti fajn lidiček, s kterými mne nerozděluje jazyková bariera.
Nejprve přijíždíme na Sharm Shuni. Po nastrojení a nezbytném briefingu jdeme do vody. Vstup do moře je přes malé korálové jezírko. Zanoříme se, proplujeme krátkým tunelem a ve chvíli se noříme u stěny do 20m. Divemaster nás sice bedlivě sleduje, ale prakticky nás vypustil na prohlídku podmořských skvostů. V naprostém klidu a pohodě proplouváme kolem stěny, korálových homolí a zahrad. Ač je to již klišé, opět žasneme nad čarokrásou přírody. Postupně stoupáme výš a již mám dostatek světla i na svůj foťáček. Ukáže se mi želva a zapózuje čtverzubec. Z vody se opět dostáváme proplutím tunýlku a improvizovaných schodech.
Rychle balíme a míříme na další ponor. Marsha Shuni je u hotelu a strojení probíhá na pláži. Po malé svačince a bleskovém briefingu nám divemaster dává volnost a my bez něj, po buddy týmech lezeme do vody. Jsem trochu zklamán, je zde viditelnost o poznání horší a ani pestrost korálů příliš neoslňuje. Jsem již prostě rozmazlený J Po chvilce, se mi však nálada výrazně lepší. Za korálovým výběžkem, vidím mizet malou špičatou ocasní ploutev. Opatrně se přibližuji a mám štěstí. Pod převisem se prohání malý žralok. Fotím, co to jde. Za chvíli si ovšem prcka vyplaším, ten odpluje a já chvilku čekám. Za necelou minutku je nazpět. Dále zkouším fotit, ale všimli si nás další potápky. Během chvilky se nahrnou na žraloka a ten odplouvá. Počkám si v místě, kudy se minule vracel a mám ho jako na talíři. Mezi tím to kolegové vzdali a tak si svůj vysněný „úlovek“ v klidu prohlížím. Pomalu mizí vzduch a je čas ponor ukončit. Přidávám se k vracející se skupince a za chvíli jsme z vody.
Po návratu na základnu potkávám nadšeného Vencu s Honhou. Udělali si ponor zodiak / zodiak na severní části reefu. Nebyl proud a ponor se jim mimořádně líbil.
Všichni jsem hladoví jako vlci a míříme do jídelny. Po skvělém obědě chvíli lenošíme a vyprávíme dopolední zážitky. Dost řečí a šup do vody. Nasedáme s Honhou na Zodiak a domlouváme na vyzvednutí po 50 minutách.
Necháváme se unášet proudem a takřka bez kopnutí proplouváme okolo korálové stěny. Při naloďování je opět veselo, ale po chvíli tahání sedím bezpečně na palubě.
Honha se po ponoru a nesvléká a jde asistovat Markétě v trénování s maskou. Kurz pokračuje a snad ho do konce dovolené úspěšně dokončí.
Po západu slunce opět mizíme pod hladinu. Noční ponor si zpestřujeme hrou s malým čtverzubcem. Fajn ponor, se docela protáhl. Teď už jen nachystat cajky na ráno. Jedna z kurzistek totiž získala kartičku a za odměnu si vybrala výlet za želvami. Honha zajásal, že si návštěvu dam v krunýři zopakujeme a tak ho zkusím s želvičkou vyfotit.

IMG_1872IMG_1877IMG_1882IMG_1884IMG_1886IMG_1887IMG_1889IMG_1890IMG_1895IMG_1898IMG_1899IMG_1902IMG_1904IMG_1906IMG_1907IMG_1909IMG_1910IMG_1912IMG_1914IMG_1917IMG_1920IMG_1922IMG_1924IMG_1926IMG_1930IMG_1934IMG_1956IMG_1957IMG_1959IMG_1960IMG_1967IMG_1968IMG_1975IMG_1981IMG_1983P1030191P1030228P1030232P1030243P1030252P1030263IMG_1896